YOOtheme

lekcja 8 -  14.35-15.20

Drukuj PDF

Wycieczka klasy III gimnazjum do Warszawy i Łodzi

W dniach 29-30 kwietnia klasa III gimnazjum wraz z wychowawczynią Panią Magdaleną Sobczak oraz Panią pedagog Agnieszką Andrzejak wybrała się na pożegnalną wycieczkę do stolicy i Łodzi.

Pierwszym punktem wycieczki był Kopiec Powstania Warszawskiego znajdujący się na Czerniakowie w warszawskiej dzielnicy Mokotów. W drodze do Łazienek Królewskich odwiedziliśmy Belvedere. W  Łazienkach Królewskich zachwyciła nas wiosenna przyroda, pałac Na Wyspie, a także Amfiteatr.

Kolejnym, ważnym dla miłośników sportu miejscem, był Stadion Narodowy. Zmierzając do Pałacu Prezydenckiego zwiedziliśmy pomnik Mikołaja Kopernika oraz Bazylikę Świętego Krzyża. Stamtąd metrem przemieściliśmy się do Grobu Nieznanego Żołnierza, skąd później udaliśmy się na Warszawską Starówkę odwiedzając po drodze Kolumnę Zygmunta. Zwiedzając stolicę nie można było pominąć Warszawskiej Syrenki, która jest w jej herbie. Następnie strudzeni podróżą udaliśmy się na obiad obok Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego i zasłużony odpoczynek do domu Pielgrzyma Maksymiliana Kolbe w Niepokalanowie.

Rano po śniadaniu odwiedziliśmy Bazylikę Mniejszą sąsiadującą z domem pielgrzyma i udaliśmy się w stronę Łodzi do Centrum Nauki i Techniki. Zainteresowały nas tam maszyny oraz ciekawostki z dziedziny astronomii. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Kinematografii, gdyż w Łodzi istnieje jedna z najlepszych szkół filmowych na świecie. Zwiedziliśmy  również Centrum Handlowe Manufaktura oraz ulicę Piotrkowską, gdzie tam wstąpiliśmy do kamienicy lustrzanej.

Po wielu wrażeniach wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Około godziny 22.00 zajechaliśmy szczęśliwie. Swoimi przeżyciami i wiadomościami podzieliliśmy się z innymi, sami zaś wzbogaciliśmy swoją wiedzę i doświadczenie. Wycieczka wszystkim się bardzo podobała, gdyż była okazją do wspólnych zabaw i wesołego spędzenia czasu.