YOOtheme

Pedagog - Godziny pracy

Poniedziałek

9.00-14.30

Wtorek

9.00-16.00

Środa

8.00- 14.30

Czwartek

8.00 – 14.30

Piątek

7.15-12.45

Lekcje trwają:

lekcja 1 -  8.00-8.45
lekcja 2 -  8.55-9.40
lekcja 3 -  9.55-10.40
lekcja 4 -  10.50-11.35
lekcja 5 -  11.50-12.35
lekcja 6 -  12.50-13.35
lekcja 7 -  13.45-14.30
lekcja 8 -  14.35-15.20

Drukuj PDF

Ogólnopolski Konkurs  „Uczeń bezpieczny w sieci”

Zadanie 5. Czy gry komputerowe szkodzą uczniom? – zorganizowanie spotkania z Policją/psychologiem na temat agresji i przemocy rówieśniczej wynikającej z fascynacji grami.

Realizując kolejne zadanie zorganizowano spotkanie z policjantkami na temat „O cyberprzemocy i grach komputerowych słów kilka”… oraz spotkanie w formie warsztatów z panią psycholog Magdaleną Pietrzak na temat „Czy gry komputerowe szkodzą uczniom?” agresja i przemoc rówieśnicza wynikająca z fascynacji grami.
Gry komputerowe z jednej strony realizują szereg pozytywnych funkcji w rozwoju uczniów np. wspomagają koordynację, pomagają pozbyć się nadmiaru energii, z drugiej strony stanowią też pewne zagrożenie, mogą prowadzić do rozwoju agresji, uzależnienia i tego uczniowie są świadomi. Nastolatkowie mają także świadomość negatywnego wpływu szczególnie treści o charakterze agresji i przemocy, zawartych w grach komputerowych, bądź w sieci. Wiedzą, że bardzo ważny jest odpowiedni dobór gier do wieku oraz ograniczony czas korzystania z tej rozrywki. Spotkanie z policjantkami uświadomiło uczniom, jakie zagrożenia niesie fascynacja grami komputerowymi i jak duży ma wpływ na zachowania agresywne i przemoc rówieśniczą u współczesnych nastolatków. Przytoczono również przykłady z realnego życia negatywnych zachowań wynikających z fascynacji grami komputerowymi i uświadomiono uczniom, jakie mogą ponieść konsekwencje prawne swoich zachowań. Zajęcia przeprowadzone przez panią psycholog były również bardzo ciekawe i urozmaicone. Uczniowie mieli okazję podzielić się swoją wiedzą na ten temat, znajomością gier, oznaczeń, objawów wskazujących na początek uzależnienia, a co najważniejsze mieli możliwość wykazania się, że zdają sobie sprawę i są świadomi zagrożeń jakie związane są z nadmiernym korzystaniem z gier, nasyconych agresją, przemocą czy wulgaryzmami. Przytoczyli również sytuacje, w których rówieśnicy naśladowali zachowanie z gier lub używali wulgarnego słownictwa zaczerpniętego z wirtualnego świata i dowiedli, że wiedzą jak powinni reagować w takich przypadkach. Nastolatkowie przyznają, że wirtualny świat pomaga im oderwać się od rzeczywistości, czasami wyładować frustrację, agresję i jest to dla nich doskonałym sposobem na spędzanie wolnego czasu. Problemem, w większości przypadków jest brak kontroli ze strony rodziców. Uczniowie przyznają, że rodzice na ogół nie orientują się, w jakie gry nastolatkowie grają i zazwyczaj nie ograniczają dzieciom czasu korzystania z cyberprzestrzeni, zarówno jeśli chodzi o korzystanie z gier, jak i spędzanie czas wolnego w sieci na oglądaniu filmów, czy surfowaniu po Internecie.