YOOtheme

lekcja 8 -  14.35-15.20

Drukuj PDF

WYCIECZKA DO WENECJI I BISKUPINA

Wycieczki szkolne są wspaniałą okazją do poznawania naszego kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków, kultury i historii. W środowy poranek, 31 maja 2017 roku, uczniowie klasy III a i III b wybrali się na długo oczekiwany wyjazd. Po kilku godzinach podróży dotarliśmy do Wenecji, małej miejscowości w której znajduje się jeden z największych w Europie skansenów kolei wąskotorowej. Mieliśmy okazję zobaczyć zabytkowe parowozy i wagony o najróżniejszym przeznaczeniu. Byliśmy również w zabytkowej poczekalni oraz widzieliśmy budkę dróżnika ze szlabanem, torowiska oraz zwrotnicę. Zwiedziliśmy również sąsiadujące ze skansenem ruiny zamku, wybudowanego w 1390 roku przez Mikołaja Nałęcza, zwanego Krwawym Diabłem Weneckim.  Stąd kolejką wąskotorową udaliśmy się w dalszą drogę do Biskupina. Podróż tym pojazdem była niesamowitym przeżyciem. Kolejka parowa oddawała odgłosy rodem z wiersza Tuwima. Gdy już wysiedliśmy, skierowaliśmy się do osady biskupińskiej, gdzie mieliśmy zwiedzić prasłowiański gród oraz poznać historię osady. Podczas zwiedzania zobaczyliśmy neolityczne osiedle oraz rekonstrukcję wioski wczesnopiastowskiej. Zwiedziliśmy prehistoryczne domy oraz dowiedzieliśmy się jak żyli i czym się zajmowali nasi przodkowie. Ostatnim punktem wycieczki był rejs "Diabłem Weneckim" po jeziorze Biskupińskim. Podziwialiśmy piękne widoki oraz oglądaliśmy panoramę rezerwatu. Po zwiedzaniu była chwila czasu na zakup pamiątek. Bogaci w wiedzę i nowe doświadczenia oraz wspaniałe pamiątki wszyscy wrócili szczęśliwi z tej niesamowitej podróży w czasie.